Pytanie o skutki zdrowotne współczesnej mody męskiej

Do MZ

Pytanie o możliwości spadku dzietności z powodu mody męskiej

Ostatnio mocno zmienia się moda męska.  Mój kolega- dość tradycyjna i konserwatywna osoba- chciał kupić sobie dżinsy i twierdzi że już nie sprzedawano w sklepach z dżinsami w których był- innego kroju niż tzw. "rurki" (opowiadał że w ofercie były tylko kroje zwane slim lub skinny). Takie spodnie są bardzo ciasne i często mocno uciskają jądra.

W dodatku modna jest różna bielizna kompresyjna typu "compression"- mająca uciskać ciało. Głównie są to różne kalesony sportowe.
Niestety uciskane są także jądra. Czy jest to zdrowe? Niestety wg mojej oceny większość taniej odzieży sportowej współczesnej może powodować problem z przegrzaniem jąder. Męskie gacie sportowe mające siateczki pod jądrami czyli poprawnie skonstruowane- bodaj marki skinz -kosztują od 259 złotych w górę wg cen sprzed roku. Szczerze mówiąc ciężko o odzież sportową w której nie byłoby problemu z przegrzaniem jąder albo o bieliznę typu compression w której jądra nie byłyby mocno uciskane.

Czy MZ nie powinno prowadzić kampanii reklamowej wśród mężczyzn by ci dbali o swoje jądra?  Czy moda męska może być powodem spadku dzietności? Czy nie powinno być obowiązku sprzedaży sportowej odzieży męskiej z siateczką pod jądrami aby chronić przyrost naturalny?

Ostatnio się ta moda męska mocno zmienia- gdy poszedłem ostatnio do klubu z muzyką reggae w Berlinie (na skłocie o nazwie Yaam) to duża część mężczyzn miała poprzewieszane jakieś torebki ale były one absurdalnie drogich marek niczym najdroższe torebki damskie. Mężczyzni w dodatku tańczyli razem osobno w grupach i nie mieszkali się z kobietami chyba że byli w parze z kobietą. Nadawano komunikaty że za zaczepianie kobiet groziło wyrzucenie z lokalu i zakaz wstępu do obiektu w przyszłości. Nie byłem więc zdziwiony widząc że osoby w klubie bawiły się raczej w grupach osób tej samej płci.

Taka modna niewielka torebka męska topowej marki jaką mieli ci mężczyźni z Berlina to obecnie koszt około kilku tysięcy złotych.

W sklepie typu skate shop w Poznaniu w Starym Browarze najpopularniejszy obecnie kolor bluz męskich to różowy a taka markowa męska bluza różowa kosztuje około 379 zł i nawet myślałem czy nie ubrać się tak jak osoby młodsze.
Pozdrawiam

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf